fredag den 5. oktober 2012

KREATIV..?
Jeg har altid haft gang i en masse små projekter, der rimer på kreativ. Bryder mig egentligt ikke altid om at titlen kreativ oftest er forbeholdt det kunstneriske segment - synes eksempelvis at min kæreste er enorm kreativ når han gang på gang finder på nye måder at dreje, vende, hoppe, kaste, kilde og tumle med vores søn på - han ser muligheder jeg slet ikke kan se. Det samme gælder min veninde, der er pædagog ligesom jeg - hun kan altid sætte ting i systemer, der giver vildt god mening - igen ser hun muligheder jeg ikke ser og for mig, er man kreativ, når man kan anskue tingene lidt anderledes og se muligheder de fleste ikke ser. Når det kommer til papir, tuscher, lim, sakse, maling, farver og andet krimskrams, ser jeg nok muligheder de fleste andre ikke ser og derfor er jeg kreativ, men ikke fordi det rimer på ting, der kan komme op at hænge og pynte..

Mit bord i min perleplade-periode..

Min nevø Oscar og jeg laver juledekorationer ved bordet..

Oscar tegner ved bordet

Min lille søn Hans hygger på bordet mens jeg tegner

Min sort-hvid-mønster-periode..

Min kæreste og Oscar bygger LEGO ved bordet


Tegninger spredt ud over bordet..

Små 'pakker' med mine tegninger i, som jeg sender til folk, der har bestilt.. 















For tiden tegner jeg meget - jeg har jo fået lille Hans, så det dur ikke pt at være i gang med spraydåser, acrylmaling og store formater - lige nu optager Hans' legetøj og diverse udstyr de fleste m2 i vores lejlighed. Men jeg har mit spisebord - eller vores spise-tegne-lege-skrive-hygge-bord, hvor jeg har alle mine tegneredskaber stående og det generer hverken Hans eller min kæreste Christoffer, for det hele er i kasser, bøtter, glas og kurve og må gerne skubbes til side.. Vores bord står i vores karnap i stuen og fra min plads kan jeg følge med i alt - har udsigt til købmanden og bageren nede på gaden og samtidig har jeg overblik over hele stuen og kan se ind på Hans værelse.. Vores bord må bruges, så der er masser af malingrester, ridser osv på det, men hvis der først skal voksdug på, så skal bordet ryddes og med alt mit habengut, har man jo mistet al skabertrang inden voksdugen overhovedet er kommet på. Men det er fra mit elskede bord det meste af mit Skidt&Kanel opstår..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar