fredag den 2. april 2010

HELST I XX-LARGE TAK!

Kan godt lide store ting, der oftest ses i små udgaver. Det må gerne være LARGE og helst XX-LARGE.

Det vender tingene lidt på hovedet- jeg tænker mere over form og udtryk når det bliver kastet lige i fjæset på mig, det er ikke den lille detalje, der tæller, men der er helt fra første øjekast zoomet ind på noget, øjet normalt ikke ser og håndværket skal være ordentligt udført, ellers spottes det med det samme.

Har i mit hjem en kæmpe playmobil mand, kæmpe Lego mand, kæmpe babuskaer, kæmpe Bojesen Abe, kæmpe malerier, kæmpe facade bogstaver og min kæmpe Dalä hest.

Min hest så jeg for første gang i min veninde Sarahs barndomshjem og hun har den nu selv derhjemme. Den har helt fra barnsben fascineret mig, den originale hest er jo både håndskåret og håndmalet og den simple form med detaljeret udsmykning er en underlig kombi, der forstærker både det simple og det detaljerede.

Min egen hest er 60cm høj og sort og meget meget smuk, men de laves faktisk helt så høje som 75cm. Min er også en original Dalä hest, som jeg fandt brugt til en overkommelig pris for år tilbage. Den er nok næsten mit kæreste eje og skal nok blive lagt herind en gang, så den kan pynte herinde.

Dette er ægte håndværk og skal derfor købes orignalt. Man kan altså hurtigt se, når det er billige efterligninger. Omvendt synes jeg det er rigitgt fnis, når der leges med udsmykningen på Dalä hesten, det vender igen det hele lidt på hovedet og overrasker og så gør det ikke så meget at det ikke er originalt- det er jo netop meningen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar